Dag 2 - van Zuid-Duitsland naar Garda

26 juli 2016 - Garda, Italië

Van Zuid-Duitsland naar het Gardameer

Om 6.15 uur gaan de wekkers! Maar even daarvoor worden we al gewekt door een klepperende (heet dat zo?) ooievaar! Hij zit aan de overkant op de dak van een huis. Even later klinkt er nog een haan. Maar ja na die ooievaar zijn we daar natuurlijk niet echt van onder de indruk.

Om 6.45 uur zitten we klaar voor het ontbijt. Iets te overenthousiast want onze groep mag 'pas' om 7.15 uur. Daarna de laatste spullen inpakken en op naar buiten om klaar te staan voor onze spurt naar de bus. Spurt inderdaad want dit is de eerste dag dat we moeten rouleren in de bus en de ervaring leert dat dat voor nogal wat commotie kan zorgen. Om te voorkomen dat we met harde hand medereizigers van onze nieuwe zitplaatsen moeten sleuren bakenen Ian en ik ons nieuwe territorium af. En dat is maar goed ook. Nu kunnen we tenminste zittend de chaos die daarna ontstaat gade slaan! Diverse mensen weten niet wat met de klok meedraaien betekent en draaien de verkeerde kant op met alle gevolgen van dien.

Rond 11.30 uur rijden we Oostenrijk binnen. En omdat we toch in de buurt zijn parkeren we in Innsbruck voor de lunch. Om deze mooie stad wat langer te kunnen bekijken krijgen we wat meer de tijd hier. Kunnen we mooi nog even een foto maken van het huis met het gouden dak in het oude centrum. En laat dat nou net in de buurt van 'die Eisgrotte' zijn. De naam is veelbelovend in ieder geval.

Om 14 uur vertrekken we voor het laatste stuk naar het Gardameer. Eenmaal in Italië vertelt Sven ons met een komische inslag meer over de geschiedenis van Italië. Daarna vallen we weer lekker in slaap met dank aan de achterbuurtjes.

We zijn net gearriveerd in ons hotel voor de komende dagen. Om 18.30 uur eten, we zijn benieuwd.

Morgen naar Verona en Sirmione!

1. Rob en Gerda:
    26 juli 2016
    Lieve Maaike, Frank, Lisa en Ian wat weer 'n heerlijk verhaal en dat van die nieuwe plaatsen in de bus zie ik helemaal voor me!
    Hoe is het hotel in Garda? Als het goed is hebben jullie ook 'n balkon he!
    Geniet met volle teugen en wij genieten mee door jullie reisverhaal!xxx
  2. Monique:
    26 juli 2016
    Wat een heerlijkheid weer om je humoristische reisverslagen te lezen. Ik zie het helemaal voor mij hoe dat er aan toe ging in de bus. Wel een eerlijk systeem om te rouleren. Leuk dat er meer meiden van lisa's leeftijd zijn. Heeft ze al aansluiting?
    En die Ian met zijn vraag aan de buschauffeur .. Hilarisch! !

Geniet er lekker van. Ik kijk alvast uit naar het volgende verslag. Kus
  3. Simone:
    26 juli 2016
    Geweldig Maaike, wat schrijf je toch leuke verslagen! Wat leuk dat jullie extra tijd kregen in Innsbruck. En was het ijs lekker?
  4. Eric:
    Leuk om te lezen!!
  5. Rob en Gerda:
    26 juli 2016
    Ik geniet ook van stijl en inhoud. Dat dat rouleren steeds weer problemen geeft is wel begrijpelijk. Sommigen denken dat degene die het roulatieschema oplegt óók mee rouleert... Maar die blijft ijzerenheinig op z'n zuignap achter het stuur!

Veel liefs vanuit een nog steeds tropisch aanvoelend Amsterdam
  6. Gilbert en Monique:
    28 juli 2016