Dag 9 - begin van de terugreis

2 augustus 2016 - Freystadt, Duitsland

Helaas gaan de dagen veel te snel... gisteravond alweer de laatste warme maaltijd in Italië. Sven heeft al het personeel bij elkaar geroepen en overhandigt namens onze groep een fooienpot voor alle goede zorgen en hartelijkheid!
En wat kunnen deze mensen hard werken! De afgelopen week hebben we ze allemaal zowel bij het ontbijt als bij het diner gezien, dat zijn dagen van meer dan twaalf uur! En altijd even vriendelijk en charmant!
Ian chartert vervolgens maar liefst drie obers om met zijn zus op de foto te gaan! Nou geen enkel probleem vinden Alessandro, Fabio en Mario!

Na het eten duiken Lisa en Ian nog voor een laatste keer het zwembad in. Frank houdt het geteisem in de gaten zodat ik de laatste inboedel in de koffers kan proppen (Proppen ja! No way dat we die blauwe koffer nog openmaken voor we terug zijn in de polder! Tenzij hij dat uit zichzelf doet... Ik sta niet voor dat ding in. En nu we toch bezig zijn over die blauwe koffer, waarom zit niet in elke koffer dezelfde sluiting? Ben ik toch ruim een half uur bezig geweest om zo'n scheidingsnet vast te krijgen grrr. En geloof me, je wilt die koffer niet dicht doen voordat het scheidingsnet vast zit... Dat heb ik nl. op de helft van dat half uur geprobeerd en toen pleurde de zorgvuldig gerangschikte zooi er dus uit).

's Ochtends gaat de wekker om 6.30 uur. En de inmiddels vertrouwde klopsignalen aan de andere kant van de muur geven aan dat Lisa en Ian ook in de wakkere wereld zijn. Ons laatste ontbijt in het hotel en dan de koffers in de bus laden. Fabio zwaait ons uit!

We brengen nog een bezoek aan Riva del Garda in het noordelijkste puntje aan het Gardameer. En de eerste winkel die ik zie is een Esprit store. Met uitverkoop! Ha leuk plaatsje dit. Na mijn slag geslagen te hebben nemen we een laatste cappuccino op een terrasje. Dan valt mijn oog op weer een Esprit store! De rest probeert mij nog wijs te maken dat dit de achterkant is van de eerdere store maar met mijn richtingsgevoel is niets mis!

We rijden Italië uit (snif) en maken eerst een tussenstop in Oostenrijk waar we ons enorm af laten zetten!!! Vier belegde broodjes voor 24 EURO! En dat was inclusief 1 EURO wc-korting! Wat een oplichters. Ik zou mij dood schamen om daar te werken. Vandaar dat die verkoper lang haar aan de voorkant heeft. Ik zou de mensen ook niet aan durven kijken met zulke prijzen! Maar goed de bijziende kassajuffrouw in Duitsland scant één ijsje niet en dat levert ons weer 3 EURO op... Een schrale troost.

Tegen half zeven komen we aan in het hotel in Zuid-Duitsland. Sven haalt de lijst met kamernummers op, het blijft heerlijk als dat voor je geregeld wordt! Nadat het kamernummer van Frank en mij opgelezen wordt wijst hij Ian de garage toe :-)