Dag 6 - Malcesine en Limone

30 juli 2016 - Torri del Benaco, Italië

Vandaag vertrekken we pas om 11.30 uur dus we kunnen vanochtend rustig aan doen. We starten met een potje Catan op ons balkon. Maar als dat te warm wordt duiken we toch nog maar even het zwembad in.

Om 11.30 uur vertrekken we inderdaad richting Malcesine. We rijden daarvoor langs het Gardameer dus we genieten van het uitzicht. We komen wel nog even in de file als er een ongeluk voor ons is gebeurd. Sven loopt de bus in om wat klusjes te doen en Ian doet ondertussen live verslag van hetgeen er voor ons gebeurt. We komen toch nog redelijk op tijd aan. Na wat vrije tijd moeten we ons tegen half drie in het haventje verzamelen. We lunchen bij een tentje met uitzicht op die haven dan kunnen we daar ook naar de wc. Wat een wanstaltige wc! Echt over alle wc's onderweg kun je ook een boek schrijven! Eerst staat er nog een of andere creep in de deuropening maar die blijkt te wachten op het gebruik van dezelfde smerige wc... bah.
Na een klein ijsje lopen we naar de boot voor de overtocht naar Limone waar we ons vrijwillig voor opgegeven hebben... Op de achtergrond speelt een violist muziek van the Titanic!!! Dat niet onopgemerkt blijft voor de kinderen 'hee dat is toch van die boot die...'. Koppen dicht!

De boot geeft goed gas en gaat meteen weer dwars op de golven. Ha fijn... Na twintig minuten zijn we in Limone. Toegegeven het is een schitterend plaatsje met een geweldig uitzicht op de bergen. Dat hadden we niet willen missen.

We slenteren wat heen en weer en tellen dan af voor de terugtocht. Nou die kapitein heeft er helemaal zin in OMG!!! Iedere keer als ik denk dat we niet harder kunnen geeft hij nog een dot gas bij. Het water spat steeds hoger op, de voorkant komt zelfs los!!! Vreselijk. Het enige voordeel is dat de boottocht hierdoor korter duurt. Als de haven in zicht is stapt de man achter het stuur vandaan en gaat op z'n gemak de trossen los gooien! Hallo?! Wie stuurt er nu?! (haha Lisa :-)
Wat is er toch mis met een pont? Geef mij de bus maar!

1. Rob en Gerda:
    30 juli 2016
    wat 'n belevenis op de Titanic! Maar heel goed Maaike, dat je het erop gewaagd hebt om op de boot te stappen!!!
    Ja die wc 's !!! Daar valt veel over te schrijven!
    xxx Rob en Gerda
  2. Simone:
    30 juli 2016
    Wat zijn er toch veel boottochten mogelijk... Gelukkig schrijf je dat je het niet had willen missen. Geweldig, die muziek van the titanic haha
  3. Eric:
    30 juli 2016
    Wees blij, er zijn daar zeker geen ijsschotsen. Althans niet in het water :p
  4. Tanja:
    31 juli 2016
    Wat ontzettend leuk allemaal.En wat vervelend dat je weer een keer terug moet<not>.
    Maar jullie hebben wel heerlijk weer en wat ziet het er leuk uit allemaal.
    geniet maar en ga vooral zo door met de verslaggen.gr aan iedereen.

tanja