Dag 1 - op naar Italië! - Van Almere naar Zuid-Duitsland

25 juli 2016 - Freystadt, Duitsland

Vandaag start onze tweede reis naar Italië. Via Zuid-Duitsland zullen we naar ons Hotel aan het Gardameer rijden waar we zeven nachten zullen verblijven.
De wekker gaat vanochtend even voor 5 uur (!) en de reacties daarop zijn op z'n minst verschillend te noemen!

Evengoed laten we Almere volgens planning om half zes achter ons en we komen zonder files aan in (de juiste) Beek (er zijn meerdere Beek's! Tricky!).
Onze koffers parkeren we net als vorig jaar op een strategische positie (er kunnen geen reisgenoten meer langs en wij zijn eerste in de wachtrij...). Later blijkt dat dit totaal niet nodig was omdat de chauffeur zelf al een indeling heeft gemaakt om een stoelendans (gevecht) te voorkomen.
Ian en onze chauffeur hebben gelijk een klik als blijkt dat onze chauffeur Sven heet (Ian's tweede naam)! We maken onderweg naar Zuid-Duitsland twee stops. Het is nog lastig om onderweg gezond eten te scoren maar het is (Frank en mij) gelukt!

's Middags krijgen we in de bus uitleg over mogelijke bij te boeken excursies. Er zitten toch wel erge leuke tussen dus we geven ons voor het meeste op (jammer dat er niet omschreven wordt hoe ruig de boottochten zullen zijn...slik).

Even na 18 uur komen we aan bij ons overnachtingshotel. Sven regelt de kamers en geeft nog wat algemene instructies en zijn mobiele nummer. Als hij vraagt of er nog vragen zijn steekt Ian voor we het weten zijn vinger op. Of hij Sven ook mobiel kan bellen om gezellig te kletsen..?! De bus gaat vlak en de toon is gezet... :-)

Wat de groep betreft: de bus is helemaal vol met een groep van 51 personen exclusief chauffeur. Twee mensen achter ons vertellen elkaar op zulke monotone toon steeds dezelfde verhalen dat Frank en ik heerlijk hebben kunnen slapen!
Ian is weer het enige kind. Van Lisa's leeftijd zijn er meerdere meiden. Er is ook nog een jonge jongen. Die zit gemiddeld drie keer per uur op het bustoilet maar we weten nog niet waarom (tot die tijd mijden we dat toilet dus helemaal!)

1. Simone:
    25 juli 2016
    Geweldig nu al een verslag! Klinkt nu al als een zeer geslaagde reis. Die Ian haha. Ik ben benieuwd naar de excursies die jullie hebben geboekt. Veel plezier!
  2. Natasja:
    26 juli 2016
    Hey wat leuk zo een reisblog. Hele fijne vakantie geniet er maar heerlijk van.
  3. Robin Blok:
    26 juli 2016
    Fijne vakantie! Geniet ervan!
  4. Monica:
    26 juli 2016
    Hele fijne vakantie. Geinig zo'n verslag.