Dag 3 - Verona en Sirmione

27 juli 2016 - Sirmione, Italië

Inmiddels hebben we onze intrek genomen in Hotel Royal in Garda. Het is mooi gelegen en heeft een zwembad. Het zwembad is wel over de hele lengte 1.70 meter, iets om rekening mee te houden. Sven begon voor aankomst wel met de schokkende mededeling dat er alleen betaalde wifi bij de receptie is! En gaf ons vervolgens even de tijd om dit bericht te verwerken...

In het restaurant krijgen we een vaste vierpersoons tafel. Sven heeft voor gezelschappen van vier zelfs al tafels gereserveerd. Ook onze kamers (met airco!) liggen weer naast elkaar. En inderdaad met balkon mam! (al hoef je daar voor het uitzicht je intrek niet te nemen...). De douche is warm! Dat hebben we wel eens anders meegemaakt in Garda!

Het eten is veel en goed en wat een gezellige Italiaanse bediening. En als echte Hollanders lagen we al een kwartier voor de opening van het restaurant voor de deur, de ober startte met de mededeling dat we ons geen zorgen hoefden te maken want er was echt genoeg te eten (genant, gelukkig stonden wij niet helemaal vooraan!).

Onze kamers hebben airco dus de ramen blijven dicht, geen enge beesten naar binnen! (al ben ik niet onder de indruk van de kozijnen daar kan een eng iemand zo langs).

We krijgen een uitgebreid ontbijtbuffet en Ian heeft alweer sjans van Selena, de Italiaanse serveerster.

In Verona worden we rondgeleid door een enige gids Marianne. Marianne zal ons vrijdag ook in Venetië rondleiden. Daar kunnen we ons dus nu al op verheugen. En wat een mooie stad is dit weer! Marianne begint met wat over de geschiedenis te vertellen. Zo komt ze op Victor Emanuel de Tweede, de eerste koning van Italië. Ian's vinger gaat omhoog... hoe kan het dat hij de Tweede heet als hij de eerste koning was?! Nou het ijs is gelijk gebroken en hij kan niet meer stuk bij de gids!

We beginnen met een klein regenbuitje maar al gauw wordt het steeds warmer. We lopen langs het balkon van Julia (van Romeo en Julia, het balkon hangt er pas sinds 1935...) en natuurlijk langs de opera.

Na anderhalf uur houden we een koffiepauze op een mooi plein. Er is ook een welkome maar vieze wc. Het meeneembare handdoekje komt weer goed van pas!

Na de rondleiding hebben we nog tijd voor onszelf en op de markt verkopen ze heerlijk vers fruit. Vervolgens nog even kijken bij de Disneystore die uiteraard niet onopgemerkt is gebleven!

Als we in de bus wachten op vertrek wordt er een mogelijke wesp gespot... maar we hebben geen boekje bij ons om te meppen grrr! Ian zet zijn goede contacten in en krijgt van Sven iets om mee te slaan, de Bolderman reisgids! Uiteindelijk pakt Sven het beest met z'n blote handen en zet hem uit de bus! Het zou 'maar' een horzel zijn ieuwwww!

We rijden naar Sirmione. We hebben ons niet opgegeven voor de boottocht (thank god!!!) dus gaan we te voet naar het oude centrum. De warmte begint zijn tol te eisen dus de laatste drie kwartier zitten we lekker op een bankje in de schaduw aan het Gardameer.

De eerste excursiedag is om! Morgen naar Bardolino.

1. Eddy:
    27 juli 2016
    De foto's staan onderste boven....
  2. Simone:
    27 juli 2016
    Geweldig Maaike! Maar hoezo 'thank god' dat jullie de boottocht niet deden? Is hij omgeslagen?
    Veel plezier voor morgen!
  3. Familie Woestenburg:
    27 juli 2016
    Dat enkele foto's op hun kop staan heeft alles te maken met het, met de klok mee, rouleren in de bus.
    Beste mensen een héél fijne vakantie toegewenst en we zien met belangstelling uit naar jullie volgende blog.
  4. Maaike:
    27 juli 2016
    Die boot ging lekker heen en weer op de golven!
    Maar goed de boottocht naar Venetië en zaterdag van Malcesine naar Limone volgen nog!
  5. Rob en Gerda:
    27 juli 2016
    Over de boottocht naar Venetië hoef je je beslist geen zorgen te maken. Het water is daar veel rustiger dan op het Amsterdamse IJ!

Veel liefs vanuit een donker en langzaam drogend Amsterdam
  6. Eric:
    28 juli 2016
    Ach mens, stap nou toch eens op zo'n boot. Ze willen echt niet van hun toeristen af hoor!
    Maar wel weer leuk verhaal :)
  7. Natasja:
    28 juli 2016
    Klinkt allemaal heerlijk. Ben jaloers. sirmione vind ik zelf een mooi stadje/dorpje met heel lekker ijs